?
הממיר הקטליטי הינו הוצאה יחסית יקרה עבור חלק קטן ברכב על כן ברצוני לתת כמה הסברים לגבי קניית ממיר קטליטי.
לאדם שאינו מבין בתחום כל הממירים הקטליטים נראים חיצונית כמעט זהה למרות שמבחינת תפקוד ישנו שוני רב בין הסוגים.
ממיר קטליטי חייב לעמוד בתקני איכות על מנת להימכר באופן רשמי במדינת ישראל, כמו בכל תחום גם בתחום הזה פרצות וישנם פריטים מוברחים מסין, טאיוון וכדומה שאיכותם רחוקה מלהיות מספקת בהשוואה לממיר המקורי. מחשב הרכב מזהה כל שינוי שחל בממיר ובמידה שהממיר המותקן אינו ברמה גבוהה יתגלו זיופים בביצועי המנוע ובתצרוכת הדלק של הרכב, גם אם מדובר על ממיר חדש.
הממירים עצמם מגיעים בקופסאות ממותגות שעליהן מודפס באופן ברור שם היצרן ומדינת הייצור, אך כפי שנשאלתי לא פעם, כיצד אפשר לזהות שהממיר שהלקוח קונה בכספו הרב באמת תואם את הכיתוב על האריזה? ברוב הממירים הקטליטיים אין סימנים ברורים על גבי הממיר מהי ארץ הייצור או שם הספק?
על כן אתן כאן הדרכה קצרה בנוגע ל"סימנים" הלא ברורים החרוטים על הממיר הקטליטי :
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/248213_10150187237443062_543008061_7204544_5345061_n.jpg
נתחיל על פי הסדר מצד שמאל למעלה לימין למטה.
EMICO - שם היצרן. מופיע רק אצל חלק מהיצרנים, אצל רוב היצרנים שם היצרן אינו מופיע.
13604FF - מק"ט היצרן, ניתן לבדוק באינטרנט את קוד הדגם על מנת לראות אם הוא תואם לנפח הרכב .
N - חשוב ביותר ! מראה כי הממיר הוא ממיר חדש (NEW), בניגוד לממירים מחודשים וממירים משומשים.
CA - חשוב ביותר ! מראה שהממיר עומד בתקן קליפורני. התקן הקליפורני לזיהום אוויר הינו התקן המחמיר ביותר בעולם. בדיקות הזיהום בקליפורניה מחמירות אף יותר מהבדיקות הנעשות באירופה. מומלץ כי הממיר החדש יהיה עם הכיתוב הנ"ל המעיד על איכותו.
ET - שם קוד היצרן (EMICO TECHNOLOGIES ) .
ישנם מספר יצרנים נוספים בעלי תקנים : BO=BOSAL, CE=MAGNAFLOW, AT=CATCO , וישנם עוד מספר יצרנים קטנים.
133000 - מספר קוד הסידרה של היצרן.
1210 - חשוב ! תאריך הייצור של הממיר, דצמבר 2010.
החץ מימין מראה את כיוון התקנת הממיר, כשהחלק הפונה למנוע מתחבר בצד שמאל והיציאה מימין.
חשוב לבדוק את כל הנתונים הנ"ל על מנת להיזהר ממוצרים מזוייפים או ממוצרים שאינם עומדים בתקנים שכן הם עשויים לגרום לכשלים בתפקוד הרכב או להפסיק לתפקד לאחר זמן קצר בלבד.
לאדם שאינו מבין בתחום כל הממירים הקטליטים נראים חיצונית כמעט זהה למרות שמבחינת תפקוד ישנו שוני רב בין הסוגים.
ממיר קטליטי חייב לעמוד בתקני איכות על מנת להימכר באופן רשמי במדינת ישראל, כמו בכל תחום גם בתחום הזה פרצות וישנם פריטים מוברחים מסין, טאיוון וכדומה שאיכותם רחוקה מלהיות מספקת בהשוואה לממיר המקורי. מחשב הרכב מזהה כל שינוי שחל בממיר ובמידה שהממיר המותקן אינו ברמה גבוהה יתגלו זיופים בביצועי המנוע ובתצרוכת הדלק של הרכב, גם אם מדובר על ממיר חדש.
הממירים עצמם מגיעים בקופסאות ממותגות שעליהן מודפס באופן ברור שם היצרן ומדינת הייצור, אך כפי שנשאלתי לא פעם, כיצד אפשר לזהות שהממיר שהלקוח קונה בכספו הרב באמת תואם את הכיתוב על האריזה? ברוב הממירים הקטליטיים אין סימנים ברורים על גבי הממיר מהי ארץ הייצור או שם הספק?
על כן אתן כאן הדרכה קצרה בנוגע ל"סימנים" הלא ברורים החרוטים על הממיר הקטליטי :
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/248213_10150187237443062_543008061_7204544_5345061_n.jpg
נתחיל על פי הסדר מצד שמאל למעלה לימין למטה.
EMICO - שם היצרן. מופיע רק אצל חלק מהיצרנים, אצל רוב היצרנים שם היצרן אינו מופיע.
13604FF - מק"ט היצרן, ניתן לבדוק באינטרנט את קוד הדגם על מנת לראות אם הוא תואם לנפח הרכב .
N - חשוב ביותר ! מראה כי הממיר הוא ממיר חדש (NEW), בניגוד לממירים מחודשים וממירים משומשים.
CA - חשוב ביותר ! מראה שהממיר עומד בתקן קליפורני. התקן הקליפורני לזיהום אוויר הינו התקן המחמיר ביותר בעולם. בדיקות הזיהום בקליפורניה מחמירות אף יותר מהבדיקות הנעשות באירופה. מומלץ כי הממיר החדש יהיה עם הכיתוב הנ"ל המעיד על איכותו.
ET - שם קוד היצרן (EMICO TECHNOLOGIES ) .
ישנם מספר יצרנים נוספים בעלי תקנים : BO=BOSAL, CE=MAGNAFLOW, AT=CATCO , וישנם עוד מספר יצרנים קטנים.
133000 - מספר קוד הסידרה של היצרן.
1210 - חשוב ! תאריך הייצור של הממיר, דצמבר 2010.
החץ מימין מראה את כיוון התקנת הממיר, כשהחלק הפונה למנוע מתחבר בצד שמאל והיציאה מימין.
חשוב לבדוק את כל הנתונים הנ"ל על מנת להיזהר ממוצרים מזוייפים או ממוצרים שאינם עומדים בתקנים שכן הם עשויים לגרום לכשלים בתפקוד הרכב או להפסיק לתפקד לאחר זמן קצר בלבד.